Siirry sisältöön

Sivun sisältö:

    Kriisiryhmät

    Vammaisuus tai vammautuminen voi järkyttää mieltä, tuntua ruumiillisena tai henkisenä reaktioina. Ih­mis­ten rea­goin­ti on ai­na yk­si­löl­lis­tä. Ih­mi­nen pys­tyy yleen­sä sel­viy­ty­mään oman per­he- ja ys­tä­vä­pii­rin­sä avul­la. Mutta älä pelkää hakea apua, jos elämäntilanteesi käy liian kuormittavaksi. Tästä linkistä löydät Kriisiryhmien yhteystiedot Kriisiryhmien yhteystiedot | Kainuun hyvinvointialue(avautuu uuteen ikkunaan, siirryt toiseen palveluun)

    MIELI Kriisikeskus Kainuu

    MIELI Kriisikeskus Kainuu tarjoaa lyhytaikaista keskusteluapua maksutta ja ilman lähetettä. Lisätietoa saat täältä MIELI Kriisikeskus Kainuu (mielenterveysseurat.fi)(avautuu uuteen ikkunaan, siirryt toiseen palveluun)

    Joskus on vaikea löytää tietoa siitä, mikä asia kuuluu millekin virastolle tai viranomaiselle tai et löydä niiden yhteystietoja. Silloin saat apua Kansalaisneuvonnasta. Kaikille avoin, julkisten palveluiden käyttöön opastava neuvontapalvelu vastaa kysymykseesi.  Kansalaisneuvonta on tukipalvelu, joka neuvoo ja ohjaa oikean viranomaisen luokse. Apua saat myös sähköisten palvelujen käyttöön.

    Voit soittaa Kansalaisneuvontaan, kysyä chatissä tai sähköisellä lomakkeella tai jos sinulla on puhe- tai kuulovamma, voit lähettää kysymyksen tekstiviestinä. Puhelusta tai tekstiviestistä maksat vain operaattorisi paikallisverkko-, matkapuhelin- tai tekstiviestimaksun. Itse palvelu on maksuton. Kyselyihin vastataan suomen, ruotsin ja englannin kielellä. Kansalaisneuvonta palvelee maanantaista perjantaihin klo 8–21 ja lauantaisin klo 9–15.

    Lisätietoa saat täältä Kansalaisneuvonta | Digi- ja väestötietovirasto | Digi- ja väestötietovirasto (dvv.fi)(avautuu uuteen ikkunaan, siirryt toiseen palveluun)

    Täältä löydät Kainuun hyvinvointialueen yhteystietoja Kainuun hyvinvointialueen yhteystiedot | Kainuun hyvinvointialue(avautuu uuteen ikkunaan, siirryt toiseen palveluun). Puhelinneuvonta, asiakaspalvelu ja neuvonta -kohdasta löytyy muun muassa puhelinvaihteen yhteystiedot ja sote-palvelujen neuvonnan yhteydenottokanavat. Tästä kohtaa löydät myös Kainuun hyvinvointialueen Asiointi- ja palvelutiedot – esitteen, jossa on Kainuun hyvinvointialueen keskeiset asiointi- ja yhteystiedot. Esitteen voi myös tulostaa.

    Sote-palvelujen asiakaspalvelupiste toimii Kai­nuun uu­den sai­raa­lan pääaulan asia­kas­pal­ve­lu­pis­tees­sä (ovi F1). Voit tutustua sairaalan pääopaste-kerroskarttaan TÄSTÄ. (avautuu uuteen ikkunaan, siirryt toiseen palveluun)

    Vammaisen lapsen hoito- ja palveluketju: